Wyzwanie.
Jak odświeżyć serwis internetowy ogromnego banku, tak aby działał na wszystkich urządzeniach mobilnych? Jak usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów, a klientom ułatwić korzystanie ze strony?
W 2016 roku zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową wersję głównego serwisu internetowego PKO Banku Polskiego. Zaprojektowaliśmy ten serwis po raz drugi, po naszym pierwszym wdrożeniu tego portalu z lat 2009–2010. Tym razem chcieliśmy wprowadzić Responsive Web Design i wiele innych usprawnień.
PKO Bank Polski to największy bank w Polsce, który oferuje setki produktów finansowych dla wielu różnych grup odbiorców: klientów indywidualnych, małych i średnich firm, dużych korporacji i instytucji. Serwis jest ogromny — ma ponad 15 000 stron i jest odwiedzany przez ponad 3,5 miliona użytkowników każdego miesiąca.
Rozwiązanie.
Kompletnie przebudowaliśmy nawigację w serwisie i wprowadziliśmy nową wyszukiwarkę, tak aby ułatwić dotarcie do produktów. Zmieniliśmy konstrukcję wielu stron i przygotowaliśmy nowy projekt graficzny. Wprowadziliśmy też wiele zmian mających na celu ułatwienie zakupu produktów i zwiększenie liczby zbieranych przez serwis leadów sprzedażowych. Uprościliśmy kontakt z bankiem i logowanie do serwisów transakcyjnych.
Po naszej stronie był pełen zakres prac nad serwisem: od strategii, przez projektowanie, przygotowanie treści, wdrożenie front-endu i systemu CMS. Na koniec zoptymalizowaliśmy portal pod kątem SEO i szybkości ładowania strony na różnych urządzeniach.
Rezultaty.
Nowy portal spowodował znaczący wzrost konwersji, a liczba użytkowników serwisu w kanale mobilnym wzrosła o 65%. W ósmej edycji rankingu “Złoty Bankier” Pulsu Biznesu PKO Bank Polski został nagrodzony jako najbardziej przyjazny dla użytkowników bank w Polsce za swój serwis, aplikację mobilną, oraz system transakcyjny iPKO (który też pomogliśmy zaprojektować).
- 65% więcej użytkowników mobilnych.
- 3,5 mln użytkowników miesięcznie.
- 2 koncepty głównego portalu.
- 8 lat współpracy.
Różne koncepcje.
Pracując nad nowymi projektami często tworzymy na początku wiele różnych koncepcji — w przypadku ostatniej wersji portalu PKO Banku Polskiego także powstało 5 czy 6 różnych konceptów. Przez dłuższy czas rozwijaliśmy jeden z nich, który nazwaliśmy “Focus”. Chcieliśmy skupiać uwagę użytkowników, chowając wszystkie rozpraszające elementy. I chcieliśmy też zrezygnować z typowej strony głównej zastępując ją zestawem najpopularniejszych stron produktowych. Projekt opierał się na niestandardowej nawigacji wykorzystującej przybliżenia i oddalenia (zoom-in i zoom-out). W końcu zrezygnowaliśmy z tej koncepcji, ale pracując nad nią wiele się nauczyliśmy i sporo jej elementów wykorzystaliśmy w finalnej wersji.